فروشگاه فرهنگیان

فروشگاه لوازم و تحریر فرهنگیان

منظور از لوازم التحریر چیست؟

منظور از لوازم التحریر چیست؟ معنی لوازم التحریر چیست؟

لوازم التحریر کلمه ای به زبان عربی است که خود از دو کلمه لوازم و تحریر استفاده شده است. در زبان فارسی به جای لوازم التحریر از کلمه نوشت افزار استفاده می شود و هم معنی لوازم التحریر می باشد.

لوازم التحریر کلمه ای به زبان عربی است که خود از دو کلمه لوازم و تحریر استفاده شده است. در زبان فارسی به جای لوازم التحریر از کلمه نوشت افزار استفاده می شود و هم معنی لوازم التحریر می باشد.
لوازم التحریر لوازمی بسیار عزیز برای ما ایرانیان می باشد. ما معنای لوازم التحریر را به خوبی می فهمیم چرا که از کودکی با آنها بزرگ شده ایم. در زمان تحصیل مان همیشه یار و یاور ما بوده و به رشد تحصیلی ما کمک شایانی نموده است.
لوازم التحریر شامل ابزارهایی برای نقاشی، نوشتن، رسم اشکال مختلف و … می باشد که همه ما با آن ها از زمانی کودکی در مهدکودک و سپس در مدرسه و ایام دانشجویی از آن استفاده کرده ایم. کارمندان اداره ها و موسسات، هنرجویان آموزشگاه ها و خیلی از مشاغل مختلف، لوازم التحریر را در کسب و کار خود به کار می برند.
مداد، خودکار، تراش و پاک کن، دفتر یادداشت از جمله پرکاربردترین لوازم التحریر ایرانی محسوب می شوند. اما می توان گفت دسته بندی لوازم التحریر معمولا شامل نوشت افزار تحصیلی، ابزار خوشنویسی، ابزار اداری، لوازم کارهای هنری، ابزار مهندسی، وسایل کمک آموزشی و هدایای تبلیغاتی و … می باشد.
در واقع می توان گفت همه لوازم و ابزارهای مربوط به نوشتن مثل کلاسور، کاور کاغذ و … را می توان از فروشگاه های لوازم التحریر تهیه نمود.
تاریخچه لوازم التحریر
لوازم التحریر از چه زمانی به وجود آمده اند؟
آنچه همگی ما میدانیم این است که در زمان انسان های اولیه با میخ و سایر ابزارها، سنگ ها را می تراشیدند و شکل مد نظر خود را رسم میکردند و این گونه مفاهیم مدنظرشان را منتقل می کردند. در واقع می توان گفت از جمله قدیمی ترین لوازم التحریرها، میخ و سنگ بوده است. آنها همچنین بر روی پوست حیواناتی مثل گوسفند و بز، برای خود یادداشت هایی به جای گذاشته اند. آنها از پوست حیوانات به عنوان کاغذ استفاده می کردند. لوازم التحریر اولیه در واقع از همانجا شکل گرفت. مصری ها نیز در نوشتار خود پیشرفت کرده و موفقیت های بیشتری را در این زمینه به ثبت رساندند. گیاهی به نام پاپیروس نیز نوشت افزار جدیدی را ایجاد کرد چرا که از سافه های گیاه پاپیروس، نوار باریکی بیرون می آمد که با در کنار هم قرار دادن آن ها و خشک کردن لایه لایه آن ها زیر نور خورشید، ورق (Paper) به وجود آمد.
بله درست متوجه شدید؛ کلمه Paper در زبان انگلیسی از همین کلمه “پاپیروس” به وجود آمده است.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.