فروشگاه فرهنگیان

فروشگاه لوازم و تحریر فرهنگیان

چگونه کیف مدرسه خود را بچینیم

چگونه کیف مدرسه خود را بچینیم

چیدن وسایل مدرسه در کیف، از جمله مهارت هایی است که دانش آموزان هر روز به آن نیاز دارند. بهتر است از سنین کودکی و در مقاطع تحصیلی پایین تر چیدمان کیف مدرسه را بیاموزند تا بتوانند نظم دهی به امور خود را فراگیرند

 

یکی از مواردی که در هنگام خرید کیف مدرسه باید به آن دقت کنید این است که بهتر است کیف یا کوله دارای فضای مجزای زیادی باشد تا بتوانید در چیدن کیف مدرسه راحت تر عمل کنید. اگر کیف پارچه ای تهیه کنید چون اسکلت خاصی ندارند و کاملا نرم هستند، وسایل متعددی را نمیتوانید در این کیف ها قرار دهید. پس هنگام تهیه کیف مدرسه به استحکام و اسکلت بندی کیف دقت کنید.

از آنجا که تزئینات کیف مدرسه به خود کیف بستگی دارد بنابراین کیف مدرسه مناسب برای دانش آموزان تهیه کنید.

حالا میرسیم به این سوال که “چی تو کیف مدرسمون بزاریم“؟

وسایل داخل کیف مدرسه معمولا برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است.

برای چیدن کیف مدرسه ابتدا می بایست لیست وسایل مدرسه را تهیه کنید. به این مسئله نیز دقت کنید که همه وسایل داخل لیست شما قرار نیست هر روز به مدرسه برده شوند. برخی وسایل روزهای مخصوصی دارند. مثلا فرزند دانش آموز شما دفتر تکالیف و کتاب های درسی، لیوان آب، ظرف غذا و … را هر روز به مدرسه می برد اما تنها روزهایی که زنگ هنر دارد باید لوازم هنر و نقاشی با خود به مدرسه ببرد و یا فقط برای زنگ ورزش، لباس ورزشی در کیف قرار می دهد.

گام اول: تهیه لیست مدرسه

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم، یک لیست وسایل مورد نیاز مدرسه تهیه کنید. این لیست می تواند شامل مواردی مانند زیر باشد:

مداد
مداد رنگی
مداد تراش
خودکار یا خودکارهای رنگی
خط کش
پاک‌کن
غلط گیر
ماژیک‌ هایلایت یا علامت زن
نقاله، گونیا، پرگار و خط کش
ماشین‌ حساب
کتاب درسی
دفتر تکالیف
لیوان یا قمقمه
ظرف غذا
گام دوم: دفترچه تکالیف

سعی کنید از دفترچه یادداشت برای نوشتن تکالیفی که معلم برای جلسه بعد میگوید استفاده کنید. این کار باعث نظم بیشتر و عدم فراموشی تکالیف مدرسه می شود.

گام سوم: پوشه یا کلیربوک

در صورتی که فرزند شما برگه های زیادی با خود به مدرسه می برد بهتر از از پوشه یا کلیربوک استفاده کنید تا نظم بیشتری به کیف مدرسه فرزندتان بدهید و نیز با دسته بندی کاغذها بتوان هنگام نیاز به برگه ها راحت و سریع تر به آن ها دسترسی داشت.

گام سوم: جامدادی

به یادداشته باشید که جامدادی یکی از لوازمی است که خود در چیدن وسایل مدرسه در کیف، نقش بسزایی دارد چرا که اکثر مداد و خودکارها و لوازم ریزتر مثل پاک کن، گیره، تراش و … که معمولا در فضای پایین کیف ها گم می شوند، با جامدادی نظم بیشتری میگیرند و دسترسی به آن ها بسیار راحت تر است. پس برای فراهم کردن یک چیدمان مناسب وسایل در کیف مدرسه بهتر است حتما از جامدادی استفاده شود.

تزیین کیف مدرسه ای نیز از جمله روش هایی برای زیباتر کردن کیف یا کوله پشتی مدرسه می باشد که برای کیف های ساده، جلوه های بسیار زیبایی دارد و آن را برای دانش آموز بسیار جذاب می کند. این تکنیک با این که هزینه بسیار کمی دارد اما میزان انرژی و شور و شوق زیادی به کودکان می بخشد. مخصوصا اگر فرزند دانش آموز شما از کیف خود خسته شده و شما نمیخواهید برای خرید کیف نو هزینه ای کنید می توانید با تغییر ظاهر کیف مدرسه فرزند خود آن ها را خوشحال کنید. بنابراین زیباسازی کیف مدرسه را جدی بگیرید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.